Bromma Goju Ryu Karateakademi
Bromma Goju-Ryu Karate Akademi IF

Bromma Goju Ryu Karateakademi
Bromma Goju Ryu Karateakademi bildades i januari 2005. Samtliga medlemmar som var med och bildade klubben har tränat stilen Goju Ryu under många år. Klubben leds av en styrelse som väljs via årsmöten.
Läs mer om styrelsen här. Klubben ingår också i SGA, viilket du kan få mer information kring här

Traditionell karate

Vi lär ut traditionell karate till alla som har intresse för kampkonst och fysisk träning, och hos oss får individen möjligheter att få den uppmärksamhet som är viktig för att kunna utvecklas baserat på sina egna förutsättningar. I vår klubb finns det möjlighet att träna två gånger i veckan för nybörjare och för högre graderade upp till fyra gånger per vecka.

Bromma Goju Ryu Karateakademi har en mycket god kamratanda och alla ska känna sig välkomna att träna hos oss oavsett ålder.

Fem huvudområden

Träningen omfattar fem huvudområden såsom kondition och styrka, kihon (grundtekniker), kata (förutbestämda rörelsemönster utan fysisk motståndare baserat på kihon), bunkai (förutbestämda rörelsemönster med fysisk motståndare baserat kihon) samt kumite (fighting).

Träningen leds av mycket duktiga och erfarna instruktörer som har grupp- och klubbinstruktörsutbildning.

Vision
Bromma Goju Ryu Karateakademi strävar efter att vara en av de främsta karateklubbarna i Sverige.

BGKA på Youtube

Kika in på vår Youtube-kanal! Här finns filmer på de första teknikerna och katorna.